Primer cal agrair al 36,5% dels votants que ens van donar suport, 1538 persones que van confiar en què Compromís estiguera al capdavant de l’Ajuntament de l’Olleria. Tanmateix, hem de reconèixer que hem perdut 77 vots i un 1% de suport. I de la mateixa manera volem felicitar Ramón Vidal i el seu equip per haver guanyat les eleccions locals.

Hem de fer una reflexió i veure perquè no hem augmentat en suport. Malgrat el nostre esforç al llarg de 4 anys, no hem sigut capaços de convèncer més gent perquè Compromís siga la millor opció per l’Olleria, i açò ens obliga a analitzar detingudament les nostres actuacions per millorar-les i poder il·lusionar més gent.

De qualsevol manera hem de tindre en compte algunes dades per poder analitzar correctament el que ha passat:

– El PP guanya 71 vots, un 2,5%, i aconsegueix un regidor més que li dóna la majoria absoluta.

– Compromís perd 77 vots, un 1%, i és queda igual.

– DV ha estat a 48 vots d’obtindre un regidor, que li haguera llevat al PP, encara que no sabem amb qui haguera pactat.

– El PSOE ha perdut 410 vots. Ha obtés el seu pitjor resultat i amb 39 vots menys haguera perdut la representació.

– Han votat 179 persones menys, el que significa un 3,2% menys de participació.

A més, hem de veure l’evolució dels suports de les dos opcions majoritàries a l’Olleria en els darrers anys, del PP (amb la integració de GdO) i de Compromís; així com les eleccions del 28 d’abril per blocs ideològics

Des de Compromís, encetem un procés intern per avaluar tot el procés i preparar-nos per ser l’alternativa el 2023. Mentrestant treballarem, com ho hem fet fins ara, per l’Olleria i la seua gent. La societat olleriana ens ha situat com la veu de l’esquerra i del valencianisme a l’Ajuntament de l’Olleria, i ara no els podem fallar.

A més, des de la nostra posició al govern de la Generalitat i la Diputació de València farem d’interlocutor entre l’Olleria i el nostre govern per poder donar resposta a les necessitats de la nostra societat en el seu conjunt, a la gent i entitats que conformen l’Olleria.

Han estat 4 anys plens de reptes i projectes que han aconseguit transformar l’Olleria, i en aquest sentit volem reconèixer la tasca dels regidors Vicent Albinyana, Gemma Vidal, Gloria Micó, Enric Such, Ruth Martínez i l’alcalde Julià Engo. I al mateix temps donar la benvinguda a Montse Sempere la nova regidora de Compromís a l’Ajuntament de l’Olleria.