El PP no li dóna suport, però dos dels seus regidors li voten a favor

Es veia vindre. Després que el BLOC-Compromís denunciara la setmana passada que els regidors del GdO i del PP havien presentat el pressupost de l’Ajuntament de l’Olleria amb un “principi d’estabilitat pressupostària que no s’ajusta a la legalitat vigent ja que no contempla el superàvit corresponent que hauria ascendir com a mínim a 512.227,43€ tal i com diu l’informe de la intervenció municipal”, segons Julià Engo, portaveu de BLOC-Compromís a l’Ajuntament de l’Olleria; i que l’executiva local del PP decidira no recolzar estos pressupostos, segons van afirmar este cap de setmana, José Vidal (GdO) s’ha convertit en el primer alcalde de la democràcia de l’Olleria que no aconseguix aprovar uns pressupostos municipals. “El que no pot ser -en paraules del portaveu valencianista- és que, mentre a Madrid, Rajoy s’encabota en fer retallades per tot arreu per tal d’acontentar els bancs i els especuladors, els seus companys de l’Olleria fan el que els dóna la gana saltant-se la llei. Açò no hi ha per on agarrar-ho”.

La incapacitat de l’alcalde per traure avant els seus pressupostos en un govern de coalició PP-GdO ha posat de manifest el fracàs de la coalició de dretes per governar l’Olleria. Si no poden solucionar les seues diferències com han de solucionar els problemes de l’Olleria?” afirmen els valencianistes. Per a Julià Engo “ara el PP i GdO es passen més dies veient com s’aclareixen i com es reparteixen el pastís que buscant solucions per al poble de l’Olleria. Han de treballar més per fer créixer l’Olleria, no per fer créixer els seus partits. Per no voler cedir res i no aclarir-se en el ple, ara l’alcalde té dos problemes: fer front a una situació complicada amb el pressupost de l’any passat i governar amb uns regidors que no creuen en ell. Ho s’espavila o la situació empitjorarà més encara”.

Crisi a l’equip de govern

Els regidors de Gent de l’Olleria, amb el seu alcalde al capdavant, José Vidal, van perdre la votació més important de l’any, els pressupostos municipals, perquè el seu soci de govern no li va donar suport. Tanmateix dos regidors del PP no van fer cas del que havia decidit el seu partit i van votar a favor dels pressupostos el que evidencia la separació que hi ha entre els regidors, Jesús Engo (candidat i 1er tinent d’alcalde) i Juan Ruano (portaveu del PP), i el seu partit representat pel president local Javi Albero que no va donar suport als pressupostos, i que ja ha provocat la segona crisi de govern pública.

Fa mig any els mateixos regidors populars, amb el suport de GdO, li van retallar el sou al seu company Jesús Engo un 30%, per a mostrar la seua disconformitat amb la seua tasca com a regidor i per a dir-li que ell representava el PP, no a Gent de l’Olleria amb qui fraternitza molt sovint.