En el passat ple municipal els i les regidores de Compromís van mostrar el seu suport a la comunitat LGTBIQ+ en el Dia Internacional de l’Orgull el pròxim 28 de juny i van criticar al Partit Popular la seua doble moral en aquesta qüestió.

En paraules de la portaveu municipal, Montse Sempere, «Compromís som un partit defensor dels drets de totes les persones i, per suposat, de les persones LGTBIQ+. I ho demostrem amb polítiques que afavoreixen eixa igualtat. En canvi, el PP ens ven una imatge de suport mentre que el passat 25 de maig els mitjans de comunicació recollien les injerències i els intents de manipulacions del govern de PPVOX en l’organització de la festa a València I que ha tingut el rebuig de les associacions LAMBDA i AGEVAL i FELGTBI+, principals referents d’aquesta comunitat”.

Per a la representat valencianista «quan el PP diu que dona suport a la comunitat LGTBIQ+, podien mirar-se a l’espill i parlar de la incoherència de governar amb un partit homòfob i adherir-se a una declaració com la del Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+».

«Ramón Vidal porta al ple -continua Montse Sempere- l’adhesió a una declaració institucional que defensa els drets de les persones LGTBIQ+, mentre el seu partit, amb el suport de Vox, accepta la censura de llibres i pel·lícules que mostren diversitat, i accepta també el que el vicepresident primer de la Generalitat Valenciana negue l’existència de la discriminació patida pel col lectiu LGTBIQ+. Per tot això, des de Compromís ens manifestem a favor de defensar els drets de totes i tots, independentment de la seua orientació sexual, la seua identitat de gènere. Però no podem compartir l’actitud buida de contingut del PP que pretén tapar la poca sensibilitat del govern actual”.