TAULA RODONA AMB MOTIU DEL DIA DE LA DONA TREBALLADORA
“Igualtat de gènere: pilar fonamental del canvi social”

El proper divendres 7 de març, a les 18:30h
Lloc: Aula Taller del Centre Social, l’Olleria (C/ Sant Joan de Ribera, 6)

Segons explicava la secretaria comarcal de Joves amb Compromís, Paloma Alberola: “L’activitat consisteix a reunir 3 dones que han aconseguit arribar lluny en diferents camps professionals per a que ens expliquen les seues experiències professionals com a treballadores, serà una taula rodona amb una ronda d’intervencions en què cadascuna parlarà durant 15 minuts del paper de la dona dintre de la seua professió des de la seua experiència personal, al final el públic tindrà uns minuts per fer preguntes o comentar.

Alberola continuava: “L’activitat persegueix, per una banda, mostrar totes les barreres que s’han trencat a dia de hui en quant al paper de la dona treballadora en la societat; d’altra banda, es poden posar de manifest els aspectes on es pot millorar la igualtat de sexes, especialment al món laboral/polític/universitari, etc. L’activitat està enfocada des d’una perspectiva positiva i esperançadora, és a dir, per a fer èmfasi en el fet que una dona pot arribar tan lluny com vulga, sempre que s’ho propose.

Per la seua banda, Elvira Tortosa, secretaria local de Compromis a Ontinyent, afirmava: “Els drets de les dones són part integrant, inalienable i indivisible dels drets humans universals. La plena participació de les dones en condicions d’igualtat en la vida econòmica, laboral, cultural, social, política i civil, així com l’eradicació de totes les formes de discriminació i violències envers les dones ha de ser un objectiu de tota la societat i s’ha d’assumir com a prioritari per totes les administracions públiques, que han de vetllar perquè els canviants contextos socials no comporten retrocessos. Per això des de Compromís seguirem lluitant per la igualtat a tots els àmbits, i per això us convidem a assistir a l’acte que hem organitzat per al proper divendres a l’Olleria”

Participants convidades:

– M. Carme Agulló Díaz [educació]
Professora Titular de la Universitat de València
Departament d’Educació Comparada i Història de l’Educació, Facultat de Magisteri

– Vanessa Campos Climent [economia (social)]
Professora Associada de la Universitat de València