El tema central va ser: En què es gasta els diners l’Ajuntament?

L’Aula Taller del Centre Social de l’Olleria es va omplir de gent per acudir a la primera Assemblea Oberta de Compromís per l’Olleria, el que en paraules del portaveu local de la formació, Julià Engo, “va ser un èxit, i es va poder comprovar que la ciutadania té moltes ganes de participar de la vida política del seu municipi i que necessita que li expliquen les coses sense mentides ni embuts“.

Les assemblees obertes es tracten d’un sistema de participació activa de la ciutadania, més pròxim i plural, que s’estendrà també amb una sèrie d’accions dins la campanya t’escoltem i actuem“, afirma Julià Engo. “A més a més, -continua el portaveu valencianista- es farà un balanç de la gestió del col·lectiu local i un repàs de l’actualitat política municipal, i sobre la participació a les primàries de Compromís“.

Aquesta és la primera Assemblea Oberta no només a militants, sinó també a simpatitzants i a tota la ciutadania, i segons Julià Engo, “fa il·lusió encetar un model nou de treball, molt més participatiu, directe i pròxim a la gent, on no només volem fer partícep la ciutadania, amb total transparència del nostre treball i de la presa decisions sobre temes que ens afecten, també volem escoltar-la, que ens facen arribar directament les seues propostes i crítiques“.

Aquesta primera assemblea va tindre com a tema central en què es gasta el pressupost de més de sis milions d’euros que té l’Ajuntament de l’Olleria, un aspecte desconegut per la majoria del veïnat d’esta població de la Vall d’Albaida. Durant l’Assemblea van sorgir dubtes i inquietuds que s’abordaran en futures reunions temàtiques que es faran a llarg de la tardor i l’hivern.

En aquesta primera cita també es va mostrar la pàgina web volemsaber.com on qualsevol ciutadà pot enviar una pregunta o suggeriment que resoldran els membres de Compromís per l’Olleria. Mesures de promoció econòmica, distribució dels contenidors de recollida de residus o quin model de festes volem són temes que van suscitar l’interés dels assistents.