No volen reconèixer un dèficit de 512.000€

El govern de l’Ajuntament de l’Olleria (PP+GdO) ha presentat un pressupost per al 2012 de 6 milions d’euros i en paraules de l’alcalde “corresponents a l’estat d’ingressos i al de despeses. En conseqüència el Pressupost General per a l’exercici de 2012 es presenta per a la seua aprovació formalment equilibrat”. El que per als valencianistes entra en contradicció amb l’informe de la intervenció municipal que afirma que “el pressupost no s’ajusta al principi d’estabilitat pressupostària”, per la qual cosa el “fiscalitza amb objeccions per incompliment de l’article 193 del text refós de la Llei Reguladora d’Hisendes Locals, ja que no es presenta el Pressupost amb el superàvit corresponent que hauria ascendir com a mínim a 512.227,43 euros”.

Dit en altres paraules i per al portaveu del BLOC-Compromís a l’Ajuntament de l’Olleria, Julià Engo, “el pressupost no s’ajusta a la llei ja que no contempla els 512.000€ de dèficit acumulat i que segons el mateix govern de Rajoy haurien de formar part d’un superàvit inicial. No compleix la llei i ho saben. PP i GdO van a votar a favor una cosa que saben que no s’ajusta a la legalitat, però els té igual. La figura de l’interventor de l’ajuntament és un funcionari designat per l’estat per a controlar els comptes, així sembla més greu que facen cas omís a les directrius del seu propi partit a Madrid. Mentre Rajoy s’encabota en fer retallades per tot arreu per tal d’acontentar els bancs, els seus companys de l’Olleria fan el que els dóna la gana”.

En la memòria signada per l’alcalde, este ho despatxa sense massa importància. “Quedar assabentat de l’expedient sobre Pressupost General de l’exercici 2012, així com de tots els antecedents, informes i documents consten en aquest, i en especial els informes emesos per la Intervenció números 64 i 65 relatius a l’anàlisi de estabilitat pressupostària i a la fiscalització de l’expedient, i per tant alce l’objecció emesa per la Intervenció Municipal en el seu informe número 65/2012, de 11 juliol 2012”.

De conformitat amb el que estableixen els article 3 i 11 de la LO 2/2012 i el RD 1463/2007 i vist l’acord adoptat per la Subcomissió de règim econòmic, financer i fiscal, de la Comissió Nacional d’Administració Local (CNAL), de 22 de maig de 2012, les entitats locals han de presentar els seus pressupostos en equilibri. Per tant, els pressupostos de les entitats locals s’han d’aprovar amb dèficit 0 o superàvit en termes de comptabilitat estatal. I com que açò no es compleix la Corporació ha de procedir a la formulació d’un Pla Econòmico-Financer abans d’un mes que permeta en un any el compliment d’este objectiu, i s’ha de posar en marxa abans de tres mesos des que es detecte l’incompliment. “No poden perdre el temps. S’han de posar a treballar i complir la llei”, declara el portaveu del BLOC-Compromís a l’Ajuntament de l’Olleria.